Οι μισθοί θα πέσουν κατά 50% και θα προσαρμοστούν σε αυτούς της
Βουλγαρίας, όπως ζήτησε η Τρόικα και συμφώνησε η κυβέρνηση στο πλαίσιο
του νέου μνημονίου. Στα συγκριτικά παραδείγματα από τον Πολ Τόμσεν για
το ......
μισθολογικό κόστος, εκτός από αυτά της Ισπανίας και της Πορτογαλίας, υπήρξε αναφορά και στις ανατολικές χώρες που «είναι δίπλα μας και συνεπώς μας ανταγωνίζονται με πολύ χαμηλότερο κόστος».
Τα ασφάλιστρα όμως στον κλάδο ασφάλισης αστικής ευθύνης οχημάτων θα συνεχίσουν να τιμολογούνται με «τιμές Βρυξελλών». Και μόνο αυτό το παράδειγμα δείχνει πώς «χτυπούν» τα μέτρα της κυβέρνησης σε ένα συγκεκριμένο κλάδο των υπηρεσιών όπως η ιδιωτική ασφάλιση.
Ακόμη και η ασφάλιση αυτοκινήτου που είναι υποχρεωτική θα γίνει είδος πολυτελείας.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι τα κατώτερα όρια αποζημίωσης στον κλάδο αστικής ευθύνης οχημάτων είναι σε «τιμές Βρυξελλών», στα 750.000 ευρώ ανά θύμα και ατύχημα για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές και από την 1η Ιουνίου στα 1.000.000 ευρώ ανά θύμα και ατύχημα. Τα ασφάλιστρα τιμολογούνται με βάση και τα όρια που προβλέπονται από την νομοθεσία και εξ αυτού του λόγου «ακολουθούσαν» ως ένα βαθμό, τις «τιμές» Βρυξελλών, αν και το τελευταίο διάστημα παρατηρείται τάση συμμαζέματος αφού οι καταναλωτές δεν βγαίνουν και δεν πληρώνουν. Από την άλλη πλευρά της «ζήτησης», οι μισθοί θα αρχίσουν να πλησιάζουν τα «επίπεδα Βουλγαρίας», σύμφωνα με την κυβέρνηση και την τρόικα..
Και το ερώτημα είναι πως θα πληρώνονται από τον καταναλωτή. Ήδη ο κλάδος αστικής ευθύνης οχημάτων δείχνει μείωση παραγωγής για το 2011 μέχρι και 3%.
Παράλληλα στην ασφαλιστική αγορά οι αποζημιώσεις για αστική ευθύνη οχημάτων μειώθηκαν το 2010 σε σχέση με το 2009 κατά 6% στα 779,5 εκατ. ευρώ έναντι 829,3 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω της μείωσης των ατυχημάτων αφού σταδιακά μειώνεται ο στόλος οχημάτων και τα ατυχήματα, λόγω πτώσης και της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Ωστόσο όπως σημειώνουν ασφαλιστικοί παράγοντες οι τιμές των ανταλλακτικών δεν μειώνονται ανάλογα όπως επίσης και οι αποζημιώσεις ειδικά ψυχικής οδύνης και ηθικής βλάβης, που καταβάλουν τα δικαστήρια.
Σε κάθε περίπτωση σημειώνεται ότι οι μειώσεις στις αποζημιώσεις δεν θα είναι ανάλογες της μείωσης των μισθών και βέβαια σε καμία όμως περίπτωση δεν αναμένεται οι αποζημιώσεις να μειωθούν στα «επίπεδα της Βουλγαρίας», όπως εκτιμούν οι ίδιοι παράγοντες.
Συνεπώς εάν αναζητείται μείωση των ασφαλίστρων, αυτή μπορεί να επιτευχθεί είτε μέσω της μείωσης των προμηθειών είτε μέσω της μείωσης του γενικότερου λειτουργικού κόστους της εταιρείας (μειώσεις μισθών, κ.λ.π.).
Το παράδειγμα το αλιεύσαμε από ένα υπολογιστή ασφαλίστρου θυγατρικής δυτικής ασφαλιστικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στη Βουλγαρία.
Το αυτοκίνητο είναι 1300-1500 κυβικά, ο οδηγός γεννήθηκε το 1960 και ζήτησε on line ασφάλιση αστικής ευθύνης οχημάτων για Βουλγαρία και χώρες της ΕΕ και στη συνέχεια μόνο για τη Βουλγαρία.
Στην πρώτη περίπτωση (ασφάλιση στη Βουλγαρία και Ευρωπαϊκή Ένωση) το ετήσιο ασφάλιστρο (εφάπαξ καταβολή) ανήλθε στα 222,16 λέβα, ενώ στην περίπτωση που ασφαλιστείς μόνο για Βουλγαρία το ασφάλιστρο είναι 148,72 λέβα.
Ένα λέβα είναι ίσο με 0,51 ευρώ άρα στην πρώτη περίπτωση ο ασφαλισμένος καταβάλλει 113,30 ευρώ και στην δεύτερη 75,84 ευρώ,.
Ένα περίπου ίδιο αυτοκίνητο στη χώρα μας ασφαλίζεται στο σύστημα μέσω internet στα 384,72 ευρώ το χρόνο (μαζί με οδική βοήθεια).
Οι αποζημιώσεις σε ότι αφορά τα κατώτατα όρισα είναι για τη Βουλγαρία 1 εκατ. λέβα ανά θύμα ή 5 εκατ. λέβα στο σύνολο ανά ατύχημα και για υλικές ζημιές 1 εκατ. λέβα ανά ατύχημα. Στην ελληνική ασφαλιστική αγορά είναι 750.000 ευρώ για υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες και από τον Ιούνιο του 2012 λόγω κοινοτικής οδηγίας θα αυξηθούν σε 1 εκατ. ευρώ για σωματικές βλάβες και 1 εκατ. ευρώ για υλικές ζημιές.
μισθολογικό κόστος, εκτός από αυτά της Ισπανίας και της Πορτογαλίας, υπήρξε αναφορά και στις ανατολικές χώρες που «είναι δίπλα μας και συνεπώς μας ανταγωνίζονται με πολύ χαμηλότερο κόστος».
Τα ασφάλιστρα όμως στον κλάδο ασφάλισης αστικής ευθύνης οχημάτων θα συνεχίσουν να τιμολογούνται με «τιμές Βρυξελλών». Και μόνο αυτό το παράδειγμα δείχνει πώς «χτυπούν» τα μέτρα της κυβέρνησης σε ένα συγκεκριμένο κλάδο των υπηρεσιών όπως η ιδιωτική ασφάλιση.
Ακόμη και η ασφάλιση αυτοκινήτου που είναι υποχρεωτική θα γίνει είδος πολυτελείας.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι τα κατώτερα όρια αποζημίωσης στον κλάδο αστικής ευθύνης οχημάτων είναι σε «τιμές Βρυξελλών», στα 750.000 ευρώ ανά θύμα και ατύχημα για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές και από την 1η Ιουνίου στα 1.000.000 ευρώ ανά θύμα και ατύχημα. Τα ασφάλιστρα τιμολογούνται με βάση και τα όρια που προβλέπονται από την νομοθεσία και εξ αυτού του λόγου «ακολουθούσαν» ως ένα βαθμό, τις «τιμές» Βρυξελλών, αν και το τελευταίο διάστημα παρατηρείται τάση συμμαζέματος αφού οι καταναλωτές δεν βγαίνουν και δεν πληρώνουν. Από την άλλη πλευρά της «ζήτησης», οι μισθοί θα αρχίσουν να πλησιάζουν τα «επίπεδα Βουλγαρίας», σύμφωνα με την κυβέρνηση και την τρόικα..
Και το ερώτημα είναι πως θα πληρώνονται από τον καταναλωτή. Ήδη ο κλάδος αστικής ευθύνης οχημάτων δείχνει μείωση παραγωγής για το 2011 μέχρι και 3%.
Παράλληλα στην ασφαλιστική αγορά οι αποζημιώσεις για αστική ευθύνη οχημάτων μειώθηκαν το 2010 σε σχέση με το 2009 κατά 6% στα 779,5 εκατ. ευρώ έναντι 829,3 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω της μείωσης των ατυχημάτων αφού σταδιακά μειώνεται ο στόλος οχημάτων και τα ατυχήματα, λόγω πτώσης και της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Ωστόσο όπως σημειώνουν ασφαλιστικοί παράγοντες οι τιμές των ανταλλακτικών δεν μειώνονται ανάλογα όπως επίσης και οι αποζημιώσεις ειδικά ψυχικής οδύνης και ηθικής βλάβης, που καταβάλουν τα δικαστήρια.
Σε κάθε περίπτωση σημειώνεται ότι οι μειώσεις στις αποζημιώσεις δεν θα είναι ανάλογες της μείωσης των μισθών και βέβαια σε καμία όμως περίπτωση δεν αναμένεται οι αποζημιώσεις να μειωθούν στα «επίπεδα της Βουλγαρίας», όπως εκτιμούν οι ίδιοι παράγοντες.
Συνεπώς εάν αναζητείται μείωση των ασφαλίστρων, αυτή μπορεί να επιτευχθεί είτε μέσω της μείωσης των προμηθειών είτε μέσω της μείωσης του γενικότερου λειτουργικού κόστους της εταιρείας (μειώσεις μισθών, κ.λ.π.).
- Τι πληρώνει ο Βούλγαρος
Το παράδειγμα το αλιεύσαμε από ένα υπολογιστή ασφαλίστρου θυγατρικής δυτικής ασφαλιστικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στη Βουλγαρία.
Το αυτοκίνητο είναι 1300-1500 κυβικά, ο οδηγός γεννήθηκε το 1960 και ζήτησε on line ασφάλιση αστικής ευθύνης οχημάτων για Βουλγαρία και χώρες της ΕΕ και στη συνέχεια μόνο για τη Βουλγαρία.
Στην πρώτη περίπτωση (ασφάλιση στη Βουλγαρία και Ευρωπαϊκή Ένωση) το ετήσιο ασφάλιστρο (εφάπαξ καταβολή) ανήλθε στα 222,16 λέβα, ενώ στην περίπτωση που ασφαλιστείς μόνο για Βουλγαρία το ασφάλιστρο είναι 148,72 λέβα.
Ένα λέβα είναι ίσο με 0,51 ευρώ άρα στην πρώτη περίπτωση ο ασφαλισμένος καταβάλλει 113,30 ευρώ και στην δεύτερη 75,84 ευρώ,.
Ένα περίπου ίδιο αυτοκίνητο στη χώρα μας ασφαλίζεται στο σύστημα μέσω internet στα 384,72 ευρώ το χρόνο (μαζί με οδική βοήθεια).
Οι αποζημιώσεις σε ότι αφορά τα κατώτατα όρισα είναι για τη Βουλγαρία 1 εκατ. λέβα ανά θύμα ή 5 εκατ. λέβα στο σύνολο ανά ατύχημα και για υλικές ζημιές 1 εκατ. λέβα ανά ατύχημα. Στην ελληνική ασφαλιστική αγορά είναι 750.000 ευρώ για υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες και από τον Ιούνιο του 2012 λόγω κοινοτικής οδηγίας θα αυξηθούν σε 1 εκατ. ευρώ για σωματικές βλάβες και 1 εκατ. ευρώ για υλικές ζημιές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου